Bu aralar üzerinde en çok yoğunlaştığım nokta Nil'in dil eğitimi daha doğrusu neye yönelteceğimi şaşırmış durumdayım dört yaşını doldurması dolayısıyla bale, cimlastik, yüzme gibi seçenekler kafamı karıştırmış durumda. Ünlü bir bilim adamının söylediği 5,5 yaşında bir çocuğu yanlızca İngilizce eğitim veren bir anaokuluna gönderdiğinizde anadili gibi şaşılacak derecede İngilizce öğrendiğini göreceğimizi söylediğini duydum. Yine başka bir uzman telaffuzu düzgün olmayan hiç bir eğitmenden bu dili asla ve asla öğren memleri gerektiğinin de altını çiziyorlar.
İlk başlamak istediğim dil eğitimi evde şimdilik desteklemeye çalıştığım şekliyle İngilizce animasyon çizgi filmler, şarkılar, tekerlemeler, flaş kartlar vb. ama tabi ki de bunların hepsi telaffuzu ve bilinç altını besleyen şeyler bunların ötesinde doğru cümle kurmayı ve öğrendiği kelime ve cümleleri utanmadan kendine güven ile konuşmasına teşvik etme aşaması var ki buda yaptığı yanlışı ''hayır öğle değil böyle olacaktı'' şeklinde değil de daha çok kendi farkına vararak, yada onu düzeltiyormuşuz gibi değil de sanki onun söylediğini taklit ediyormuş gibi doğru şekilde söyleyerek düzeltmemiz gerek.
Macrory (2006), ikidillilik süreçleri ve dil edinimi ile ilgili çalışmasında; farklıuluslardan gelen ana-babaların iki dilli çocuklarında iki dilin aynı anda geliştiğini görmüştür. 2 ve 2,5 yaşındaki iki çocukla ilgili verdiği örneklerde, her iki çocuğun da iki dili aynı cümlede kullanabildiğini görmüş ve bu çocukların iki farklı dil kullandıklarının kendilerinin de farkında olduklarını görmüştür. Bu durumda erken yaşta yabancı dil edinen çocuklar kavram karmaşasına düşmemekte, iki farklı dil
konuştukları hususunda ayrım yapabilmektedir.
Brush Your Teeth
Vrhovac (1997), “Küçük Öğrencilerle Yabancı Dil İletişimi” adlı çalışmasında, öğrencilerin aslında yabancı dil öğrenmeye karşı istekli olmadıklarını, onları ders araçları, şarkı, tekerleme vb. etkinliklerle öğretmenlerinin motive etmesi gerektiğini savunmaktadır. Bu görüşüyle araştırmacı, alandaki diğer meslektaşlarından ayrılmaktadır. Ancak, öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye istekli olmayacakları savı doğru olsa bile, çeşitli etkinliklerle her dersin eğlenceli hale getirileceğini hepimiz
bilmekteyiz.
Ten In The Bed from Super Simple Songs
Open Shut Them from Super Simple Songs
İngilizce öğretme metodları (öğretmenler için) Kaynaktan.............................Ceylan KARAKO / İnönü Üniversitesi
Öğretim Etkinliklerini Önceden Planlama
Öğretim etkinlikleri, yıllık, ünite ve günlük ders planları olmak üzere üç aşamada planlanmaktadır. Plan yapma, öğretilecek dersin ya da konunun öğretmen tarafından önceden düzenlenmesidir.
Basitten Karmaşığa Somuttan Soyuta Doğru Öğretme
Öğretilecek konular belli bir sıra dahilinde olmalıdır. Bu konular, basitten baş-layarak karmaşığa doğru, somut kavramlardan soyuta doğru öğretilmelidir.
Öğretilecek konular belli bir sıra dahilinde olmalıdır. Bu konular, basitten baş-layarak karmaşığa doğru, somut kavramlardan soyuta doğru öğretilmelidir.
Görsel ve İşitsel Araçları Kullanma
Yabancı dil öğretiminde görsel ve işitsel araçlar, öğretimin daha dikkat çekici olmasını sağlamakta, öğrencinin ilgisini derse yönlendirmektedir. Görsel araçlar,öğretilen sözcüklerin, kavramların ve cümle yapılarının daha kolay anlaşıl masını da sağlar.
Yabancı dil öğretiminde görsel ve işitsel araçlar, öğretimin daha dikkat çekici olmasını sağlamakta, öğrencinin ilgisini derse yönlendirmektedir. Görsel araçlar,öğretilen sözcüklerin, kavramların ve cümle yapılarının daha kolay anlaşıl masını da sağlar.
Anadili Gerekli Durumlarda Kullanma
Yabancı dil derslerinde öğrencilerin öğrenilen dili daha çok duymaları ve kullanmaları temel alınmalıdır. Bu nedenle öğretmenden çok, öğrencinin amaç dili kullanmasına fırsat verilmelidir. Sınıf içinde anadille iletişim yasak olmamalı ancak gerektiğinde kullanmak temel olmalıdır.
Yabancı dil derslerinde öğrencilerin öğrenilen dili daha çok duymaları ve kullanmaları temel alınmalıdır. Bu nedenle öğretmenden çok, öğrencinin amaç dili kullanmasına fırsat verilmelidir. Sınıf içinde anadille iletişim yasak olmamalı ancak gerektiğinde kullanmak temel olmalıdır.
Bir Seferde Bir Tek Yapıyı Sunma
Uygulamalarda, her seferinde bir tek sözcüğü, sorunu ya da cümle yapısını öğretmek temel ilke olmalıdır. Aynı anda birden çok sözcük ya da cümle yapısı öğretmeye çalışmak verimsiz bir öğrenme ortamı sağlayacaktır.
Uygulamalarda, her seferinde bir tek sözcüğü, sorunu ya da cümle yapısını öğretmek temel ilke olmalıdır. Aynı anda birden çok sözcük ya da cümle yapısı öğretmeye çalışmak verimsiz bir öğrenme ortamı sağlayacaktır.
Verilen Bilgilerin Günlük Yaşama Aktarılmasını Sağlama
Sınıf içinde öğretilen bilgilerin günlük iletişimde nasıl kullanılacağının öğrencilere anlatılması gerekir. Sınıf-içi öğrenmelerin kalıcı olması için örneklerin günlük yaşamdan verilmesi ve öğrencilere öğrendiklerini kullanma fırsatlarının verilmesi uygun olur.
Sınıf içinde öğretilen bilgilerin günlük iletişimde nasıl kullanılacağının öğrencilere anlatılması gerekir. Sınıf-içi öğrenmelerin kalıcı olması için örneklerin günlük yaşamdan verilmesi ve öğrencilere öğrendiklerini kullanma fırsatlarının verilmesi uygun olur.
Öğrencilerin Derse Daha Etkin Katılmalarını Sağlama
Tüm öğrencilerin sınıf-içi etkinliklerde rol almaları sağlanmalıdır. Tekrar alış-tırmaları, soru-cevap, rol yapma, grup tartışması, ikili ve üçlü çalışmalar, simülasyon gibi tekniklerle öğrencilerin derse daha etkin katılmaları sağlanmalıdır. Tekrar alıştırmalarında önce sınıfa, sonra gruba ve daha sonra da yeter sayıda öğrenciye tekrar yaptırılmalı, bu tekrarlarda yanlış yapıldığında, doğrusu tekrarlatılarak hemen düzeltilmelidir. Ancak iki-üç dakikalık kesintisiz konuşmalarda yanlışlar anında değil, konuşma bittikten sonra düzeltilmelidir.
Tüm öğrencilerin sınıf-içi etkinliklerde rol almaları sağlanmalıdır. Tekrar alış-tırmaları, soru-cevap, rol yapma, grup tartışması, ikili ve üçlü çalışmalar, simülasyon gibi tekniklerle öğrencilerin derse daha etkin katılmaları sağlanmalıdır. Tekrar alıştırmalarında önce sınıfa, sonra gruba ve daha sonra da yeter sayıda öğrenciye tekrar yaptırılmalı, bu tekrarlarda yanlış yapıldığında, doğrusu tekrarlatılarak hemen düzeltilmelidir. Ancak iki-üç dakikalık kesintisiz konuşmalarda yanlışlar anında değil, konuşma bittikten sonra düzeltilmelidir.
Bireysel Farklılıkları Dikkate Alma
Öğrencilerin ilgi, yetenek ve öğrenme hızları birbirinden farklıdır. Bazı öğ-renciler daha çabuk öğrenirken bazıları da yavaş öğrenir, bazıları duyduğunu iyi anlarken diğerleri gördüğü zaman daha iyi anlayabilir, yine bazı öğrenciler, sözlü alıştırmaları daha iyi yaparken pek çok öğrenci yazılı alıştırmaları daha iyi yapar. Bütün bu özellikler dikkate alındığında, öğretmen, öğretim etkinliklerine çeşitlilik getirmeli, sınıf içinde zengin öğrenme ortamı sağlamalıdır.
Öğrencileri Güdüleme ve Cesaretlendirme
Güdüleme, başarıyı olumlu yönde etkilemektedir. Her derse başlamadan önce, öğrencileri öğrenmeye karşı güdülemek öğretmenin en önemli görevlerinden birisidir. Güdüleme, bir bakıma öğrenci ile öğrenilecek konu arasında psikolojik bir bağ kurmadır. Bu bağ kurulmadan öğretime başlanırsa yapılan etkinliklerin yararlı olmadığı gözlenmektedir. Buna karşın iyi bir sınıf ortamında işlenen konuların daha iyi anlaşılacağı, öğrencilerin derse daha istekli olduğu görülmektedir.
Öğrencilerin ilgi, yetenek ve öğrenme hızları birbirinden farklıdır. Bazı öğ-renciler daha çabuk öğrenirken bazıları da yavaş öğrenir, bazıları duyduğunu iyi anlarken diğerleri gördüğü zaman daha iyi anlayabilir, yine bazı öğrenciler, sözlü alıştırmaları daha iyi yaparken pek çok öğrenci yazılı alıştırmaları daha iyi yapar. Bütün bu özellikler dikkate alındığında, öğretmen, öğretim etkinliklerine çeşitlilik getirmeli, sınıf içinde zengin öğrenme ortamı sağlamalıdır.
Öğrencileri Güdüleme ve Cesaretlendirme
Güdüleme, başarıyı olumlu yönde etkilemektedir. Her derse başlamadan önce, öğrencileri öğrenmeye karşı güdülemek öğretmenin en önemli görevlerinden birisidir. Güdüleme, bir bakıma öğrenci ile öğrenilecek konu arasında psikolojik bir bağ kurmadır. Bu bağ kurulmadan öğretime başlanırsa yapılan etkinliklerin yararlı olmadığı gözlenmektedir. Buna karşın iyi bir sınıf ortamında işlenen konuların daha iyi anlaşılacağı, öğrencilerin derse daha istekli olduğu görülmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder